وبلاگ سید جلال سیدیزدی

تابستان را چگونه می گذرانید؟

جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۵ ب.ظ

سلام دوستان

بفرمایید تابستان را چگونه می گذرانید؟

البته از نظر علمی خصوصاً برنامه نویسی و جاوا

موفق باشید.

  • ۹۳/۰۴/۱۳

نظرات  (۱۷)

سلام استاد.

تابستان بد بود. 
  • همیشه دانشجو
  • سلام استاد حالتون خوبه ؟
    استاد مطالب این وبلاگ رو اگر امکانش هست پاک نکنید تا بازم از نکاتش استفاده کنیم 
    یاد اون روزای خوب و قشنگ در کنار شما استاد بزرگوار به خیر. ای کاش می شد دوباره به اون روزا برگشت به همون تمرین تپه و غروب خورشید که چقدر درنظرمون سخت میومد:)
    ان شاالله همیشه سربلند و موفق باشید .
    درسای زیادی ازتون یادگرفتم  
    پاسخ:
    سلام ممنون
    فکر نمی کنم پاکشون کنم!
    تشکر
    بله زمان زود می گذره.
    من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم
    ان شاء الله همواره «دانشجو» بمانید.
    موفق باشید.
    سلام استاد.
    شب بخیر.
    خسته نباشید.
    ببخشید واسه شروع به برنامه نویسی با java ME برای موبایل چه کتابخانه ای رو باید add کرد؟
    با تشکر.
    پاسخ:
    سلام ممنون
    باید Java ME (Micro Edition)l رو نصب کنید. سر کلاس Java SE گفته شد.
    موفق باشید.

    سلام استاد
    حالتون خوبه ؟
    دلمون حسابی تنگ شده
    پاسخ:
    سلام ممنون
    موفق باشید.
    سلام استاد 
    خسته نباشید
    ببخشید میشه یه مثالی از کاربرد پایگاه داده در یک برنامه جاوا بذارید؟
    پاسخ:
    سلام ممنون

    در رابطه با پایگاه داده 3 نکته اصلی وجود دارد.
    • نصب خود پایگاه داده
    • نصب درایور JDBC مربوطه
    • کار با پایگاه داده در برنامه جاوا (اعمال دستورات SQL)

    یک مثال نسبتاً کامل در لینک زیر وجود دارد. البته برای اجرای آن باید پایگاه داده ی ساده ی SQLite رو دانلود و نصب کنید و درایور آن را که یک فایل jar است به کتابخانه های پروژه اضافه نمایید.

    http://www.tutorialspoint.com/sqlite/sqlite_java.htm

    نصب SQLite در لینک زیر بیان شده است.

    http://www.tutorialspoint.com/sqlite/sqlite_installation.htm

    موفق باشید.


  • دانشجوی خجل
  • سلام استاد .
    روزه نمازاتون قبول باشه ان شاالله .
    التماس دعا داریم استاد . ما که کلی براتون دعا می کنیم .
    پاسخ:
    سلام ممنون
    طاعات و عبادات شما هم قبول باشد.
    تشکر فراوان. لطف دارید.
    دعا می کنم امام زمان (عج) از ما و شما راضی باشند.
    موفق باشید.
    سلام استاد خسته نباشید
    استاد کتابی به زبان فارسی که پروژه محور باشه برای یادگیری جاوا چه کتابهایی  هستند؟!معرفی بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه اطلاع ندارم.
    پیشنهاد می کنم یه سر به کتابخانه ی شهرتان یا دانشگاه بزنید.
    موفق باشید.

    سلام استاد 
    وقتتون بخیر
    من هنوز تو مبانی مشکل دارم چه برسه......
    اما نمیدونم از کجا شروع کنم؟
    اصن چی بخونم؟
    چه منبعی؟
    چه کتابی؟
    کلاسای برنا مه نویسی چه طور؟
    اصن میشه تا قبل ترم جدید خودمو به یه حد ایده ال برسونم؟
    پاسخ:
    سلام ممنون
    چرا که نه؟ خواستن توانستن است.

    کتابی که تو مبانی معرفی شده شاید بهترین گزینه باشد.
    همچنین کتاب های زیر نیز توصیه می شود.

    The C Programming Language
    C Programming: A Modern Approach

    نکته مهم این است که شما تا قبل از ترم جدید بر مبانی مسلط شوید. در این صورت پیشرفته رو می تونید با کلاس پیش برید.
    موفق باشید.
    سلام استاد 
    خسته نباشید
    قبول باشه طاعات و عباداتتون.
    ببخشید الان ما برای ذخیره اطلاعات در netbeans از  فایل استفاده می کنیم حالا می خواستم ببینم میشه از پایگاه داده به جای فایل استفاده کرد؟اگه میشه اگر لطف کنید یک مقدار در اجرای این کار توضیح بدید.
    با تشکر.
    مرسی.

    پاسخ:
    سلام ممنون
    عبادات شما هم قبول باشد.

    بله. به لینک های زیر رجوع کنید.
    http://www.tutorialspoint.com/jdbc/jdbc-environment-setup.htm
    http://docs.oracle.com/javase/tutorial/jdbc/

    البته اینکه گفتید «ما برای ذخیره اطلاعات در netbeans از  فایل استفاده می کنیم» درست نیست.
    بلکه شما در برنامه ی جاوایی که نوشتید از فایل برای ذخیره اطلاعات استفاده کردید.
    netbeans فقط یک IDE است.

    موفق باشید.
    سلام استاد.

    نماز و روزه هاتون انشالله قبول باشه.   (التماس دعا)

    من کم کاری کردم و افتادم ولی میخوام حسابی شروع کنم. میشه بگین از کجا شروع کنم؟

    من خودم فعلا دارم دوبتره اسلاید هرو میخونم و میرم جلو.   کار خوبی میکنم یا نه؟  
    پاسخ:
    سلام ممنون
    عبادات شما هم قبول باشد.

    می تونه کار خوبی باشه.
    شاید بد نباشه که یک کتاب دیگر رو بخونید. کتاب thinking in java  رو شروع کنید. لینکش تو پاسخ های قبلی است.
    البته یه خرده به مبانی هم مربوط میشه.
    اگر مبانی نمره پایین گرفتید بد نیست تابستون از مبانی شروع کنید.
    البته منظورم زبان C با هر زبانی که در مبانی گفتند نیست. بلکه منظورم الگوریتم است.
    تمرین های مبانی رو با جاوا بنویسید و مطمئن شوید درست نوشتید.
    موفق باشید.
    با عرض معذرت کلاس شما باعث دلزدگی بنده از هرگونه برنامه نویسی شد!
    کلا سمتش نمیرم مگه اینکه مجبور بشم.
    پاسخ:
    سلام
    خیلی متاسفم. می شه توضیح بدهید چرا؟
    موفق باشید.
    سلام استاد روزه نمازتون قبول
    من میخوام اندروید رو کار کنم. میدونید باید از کجا شروع کنم؟؟
    چی بخونم؟؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    سلام ممنون
    متاسفانه من در این زمینه مطالعه ای نداشته ام.
    سایت زیر شاید به شما کمک کند.
    اندروید

    موفق باشید.
    استاد لینکشو می زارید؟
    پاسخ:
    سلام
    فارسی را پاس بداریم: «می گذارید» --> «می ذارید»

    از لینک زیر دریافت کنید.
    کتاب
    موفق باشید.

    سلام استاد
    خسته نباشید
    از اینکه به فکر ما دانشجوها هستید کمال تشکر را دارم.
    من قصد دارم طراحی وب رو یاد بگیرم ولی حقیقتش سر در گمم که چگونه آغاز کنم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.
    با تشکر.
    پاسخ:
    سلام ممنون
    من در این زمینه فقط اطلاعات عمومی دارم (!)
    یک سر به سایت www.w3schools.com بزنید. ان شاء الله مفیده.
    موفق باشید.

    سلام استاد

    فعلأ که برنامه ریزی نکردم.ولی قصد کار کردن رو جاوا رو دارم اما نمیدونم چه جوری و چیکار کنم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید(نمره جاوام هم 14.5 هست)

    متشکر

    پاسخ:
    سلام
    کتاب Thinking in Java رو بخونید.
    موفق باشید
    سلام استاد
    برای ترم بعد چه درسی رو ارایه می دید؟
    پاسخ:
    سلام
    احتمال زیاد جاوا
    البته بستگی به تصمیم گروه دارد.

    سلام
    تابستان خود را به روزه گرفتن می گذرانیم و انقدر این کار طاقت فرسا است که حوصله ای برای جاوا باقی نمی گذارد:)
    پاسخ:
    سلام
    خدا صبر بده ان شاء الله.
    التماس دعا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی